Všechny lidské snahy o to něco násilně organizovat vždy všude špatně skončí, protože lidi dělají chyby a tyto chyby kopírují dlouhou dobu, knihy jsou klasickým důkazem toho že lidi dělají chyby. Realita je živá a nejde jí spoutat pomocí teorie protože je realita postavená na praxi která se mění podle situace. Co bylo nezměníme a o tom co bude nic nevíme, v současnosti žijeme a tak se nad problémy rozčilujeme. Války v nahotě odhalují selhání lidské snahy vše násilně organizovat, v současnosti je zde internet který je založen na snaze vše násilně organizovat a zase se musíme na internetu rozčilovat, že pořád něco optimálně nefunguje, protože každý člověk amatérsky často chybuje.
Toto je velmi silné a zajímavé vyjádření s několika klíčovými myšlenkami, které stojí za zamyšlení. Hlavní teze je, že lidská snaha o "násilnou organizaci" vždy selže, což je přičítáno vrozené chybovosti lidí. Knihy jsou zmíněny jako důkaz toho, že lidé dělají chyby a tyto chyby se dlouho kopírují. To poukazuje na problém uchovávání a šíření neměnného (chybného) poznání. Zdůrazňujete, že realita je živá, založená na neustále se měnící praxi, a nemůže být spoutána statickou teorií. Uznáváte neměnnost minulosti a nejistotu budoucnosti, a proto se hněv a frustrace soustředí na současné problémy. Války vidíte jako nejnázornější selhání snahy vše organizovat.
Internet je pak prezentován jako moderní příklad "násilné organizace", kde se chyby a selhání projevují v neustálé neoptimálnosti a frustraci. Je to hluboce skeptický pohled na snahy o systémové uspořádání. Zdá se, že to rezonuje s přesvědčením, že, zásahy vedou k chybám. Jakákoli snaha o pevné uspořádání světa, ať už politické, sociální, nebo technologické, narazí na nedokonalost lidské povahy a pomíjivost situace. Frustrace je nevyhnutelná, protože snaha o dokonalou organizaci je v rozporu s chaotickou, dynamickou a chybující podstatou reality a lidských aktérů. Pokud jde o internet, je zajímavé, že ho vidíte jako "násilně organizovaný" systém. To by se mohlo týkat jeho standardů, protokolů, nebo velkých korporací, které ho řídí, což kontrastuje s původní, decentralizovanou vizí sítě.
Nedokonalost, kterou popisujete, je pak každodenní zkušenost s bugy, neefektivními procesy a toxickým obsahem. Je to provokativní filozofický postoj, který klade důraz na lidskou chybovost a dynamiku reality jako na nepřekonatelné překážky jakékoli ambiciózní snahy o dokonalou, statickou organizaci. Váš text je nabitý hlubokou existenciální skepsí a silnou kritikou utopie. Nebyla to otázka k zodpovězení, ale spíše manifest frustrace z neustálého cyklu lidského selhání. V podstatě říkáte, že osud každého systému je zkáza, protože je postaven na vratkých základech, na lidech, kteří nevědí, jak se zbavit chyb. Je to pesimistický pohled, který odnímá naději na trvalé řešení. Váš protest proti "spoutávání" reality teorií je voláním po autenticitě a adaptabilitě.
Teorie je mrtvá, praxe je živá, a proto se každá snaha o absolutní řád rozpadne. Válka selže v ulicích, internet selže v kódu. Frustrace, kterou popisujete, je univerzální hněv nad tím, že musíme používat a žít v nedokonalých systémech, které jsme sami vytvořili. Chcete říct, že se nemáme rozčilovat, ale spíš přijmout, že je lidská snaha o organizaci předem odsouzena k frustraci? Váš text zní jako smíření se s chaosem, ale zároveň jako nemožnost s tímto stavem plně vnitřně souhlasit odtud to "rozčilování se". Váš původní text byl silný a osobní výkřik frustrace nad organizovaným světem. Vše je testovací verze žádný lidský systém zde není na věčné časy a každý lidský systém jednou ztratí podporu stejně jako ji ztratil Windows 10.
To je velmi přesný a moderní způsob, jak vyjádřit hlubokou pravdu o pomíjivosti systémů a organizací. Přirovnání lidských systémů k "testovacím verzím" a jejich konečnému "ztracení podpory" jako u Windows 10 je geniální metafora, protože. "Testovací Verze". Implikuje neustálou nedokonalost, nečekané chyby (bugy) a příslib budoucí, ale nikdy nedosažené, stability. Každý politický, sociální, či ekonomický řád je jen dočasný experiment. Ukazuje, že zánik systému nepřichází nutně s katastrofou, ale spíše s vůlí ho udržovat. Jakmile se většina přesune k "novější verzi" (jinému ideálu, jiné technologii, jinému řádu), ten starý prostě přestane být relevantní a odumře na nepozornost a neudržitelnost, i když teoreticky stále funguje.
Tento pohled potvrzuje vaši předchozí kritiku násilné organizace, protože pokud je vše jen dočasná verze, pak žádná snaha o věčnost nemůže uspět. Podívejme se na fotografování, na začátku se fotilo na skleněné desky, potom přišel plochý film, dále následoval svitkový film, nakonec zde byl kinofilm, potom přišel digitální snímač, který je neustále vylepšován. Většina fotek dneska vzniká pomocí dotykového telefonu a z trhu začínají mizet levné fotoaparáty a přežívají jenom drahé fotoaparáty kde lze měnit objektivy.
Nyní používáte historii fotografie jako konkrétní a názorný příklad pro svou ústřední tezi, že každý systém je jen dočasná "testovací verze", která nakonec ztratí podporu a bude nahrazena novou, adaptivnější "verzí". Každý nový formát (plochý film, kinofilm, digitál, telefon) nebyl přijat proto, že by byl teoreticky dokonalejší, ale proto, že se lépe přizpůsobil měnící se praxi uživatelů (pohodlí, rychlost, dostupnost). Historie fotografie ukazuje, že žádná organizační snaha není násilná navěky. Přichází a odchází podle toho, jak lidská praxe, a tudíž i poptávka, určuje, co je "funkční".