Návštěvnost webu je o dlouhodobé aktivitě a kvalitě obsahu, reklama může návštěvnost zlepšit, ale to se vyplatí jenom těm, co podnikají a mají z podnikání i veliké zisky, co je to květ rostliny, je to jenom reklama pro hmyz. Opravdu jde hlavně o dlouhodobou práci pravidelný obsah, který má hodnotu pro čtenáře, a aktivitu (např. budování komunity, zpětných odkazů, optimalizace pro vyhledávače). Reklama může přinést rychlý nárůst návštěvnosti, ale má smysl hlavně tehdy, když je návštěvnost přímo propojena s příjmy.
Stejně jako web potřebuje obsah, aby přilákal lidi, rostlina potřebuje květ, aby přilákala opylovače. Mnohdy je zde krásný květ ale jeho krása nefunguje, protože hmyzu nenabízí užitek. U rostliny krása květu sama o sobě nestačí. Pokud nenabízí pyl nebo nektar, opylovače přitáhne možná na chvíli, ale ti rychle zjistí, že tam nic není, a příště se mu vyhnou.
Hezký design může návštěvníka zaujmout, ale pokud obsah nemá užitek, lidé se nebudou vracet. Květ bez nektaru je web bez hodnotného obsahu. Bible je květ bez obsahu, doba se změnila lidi, nehledají už svaté teorie, ale hledají živou praxi, která jim přinese užitek. Dnes se spíš než teorie oceňuje praktická zkušenost, něco, co člověku hned pomůže, usnadní život, dá mu nástroj, ne jen myšlenku. Kniha bez „živého obsahu“ se tak může stát jen „krásným květem“, který už nikoho psychicky nekrmí.